Rowenta Silence Force RO7455 Stofzuiger met zak zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force RO7455 Stofzuiger met zak zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Lollifant 11-04-2021

Update: Ik gebruik deze stofzuiger nu enkele maanden. Ben nog steeds tevreden over t design en t lange snoer. De zuigkracht wordt echter wat minder en sinds vorige week piepen de wieltjes. Jammer dat dit al na zo'n korte tijd gebeurd.

------------------------------------------------------
Review 22-12-2020:

Prima stofzuiger die dankzij het lange snoer de hele kamer kan zuigen zonder van stopcontact te wisselen. Het handvat aan de stang maakt het makkelijker om te zuipen, is wel even wennen. Het is fijn dat er n borsteltje vast zit aan de stang, zodat je niet steeds hoeft te wisselen van hulpstuk.

Pluspunten

• Lang snoer

Minpunten

• Piepende wieltjes

Hielkje 27-12-2020

Een stille kracht!

Ik was verbaasd hoe stil deze stofzuiger is, de motor is toch heel krachtig, waardoor je goed kunt zuigen. De zuigkracht kun je regelen met een knop aan de stang, dat is handig als hij te krachtig op het tapijt zuigt. Pluspunten zijn het lange snoer en de lange stang, dan hoef je niet meer te bukken. Je kunt hem ook rechtop zetten, dat is makkelijk als je te weinig ruimte in huis hebt. Een minpunt is dat deze stofzuiger niet zakloos is en je dure zakken moet kopen om hem te kunnen gebruiken, maar je kunt de zakken dan wel zo weggooien zonder het reservoir te hoeven legen. Door het allergiefilter is hij ideaal voor mensen met een allergie, er wordt schone lucht uitgeblazen. Al met al een prachtige stofzuiger, die zijn naam eer aandoet!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Krachtig
  • Lang snoer
  • Lange stofzuigerstang
  • Allergiefilter

Minpunten

• Stofzuigerzakken nodig

Corry Bouma 24-12-2020

Fijne stofzuiger!

De verwachtingen waren wisselend bij aankoop van deze stofzuiger, maar wat ben ik blij dat we overstag gegaan zijn! De stofzuiger is stil, en doet zijn werk erg goed, de hulpstukken zijn echt superfijn, net als de lengte van het snoer.
Ik ben blij met een apparaat mét een stofzak, om meerdere redenen. Met name ook vanwege het hondenhaar. Dit gaat moeiteloos van de bank af en van het vloerkleed.
Kortom: een aanrader deze stofzuiger!

Pluspunten

• Lengte van het snoer
  • Weinig lawaai, dus erg stil

Minpunten

• Hulpstukken zijn los.

Hans 24-12-2020

wat de website vertelde klopt helemaal ik gebruik hem in mijn winkel .
wat is deze stofzuiger stil je kan soms niet eens horen of hij aan staat b.v. ik sta te stofzuigen komt een klant binnen kan hem gewoon begroeten terwijl de klant niet door had dat de stofzuiger nog aan stond

Pluspunten

• stilte
  • wendbaarheid
  • handige grip met borstel eraan vast

Minpunten

• gewicht

Patricia 22-12-2020

Verrassend stil en wendbaar

De doos was best zwaar dus heel erg benieuwd. Eenmaal de stofzuiger uitgepakt vond ik de manier van verpakken super, geen onnodig plastic, alles precies goed en op zijn eigen plak. De stofzuiger was ook minder zwaar dan verwacht. En dan begint het in elkaar zetten en uitproberen. De buis is gemakkelijk in hoogte verstelbaar, de stofzuigerzak past goed en sluit goed en dan alle kleine handigheidjes op de stofzuiger. De regelbare zuigkracht in de buis, handig als je toch even snel door wil zuiden.... het kleine borsteltje op de buis zodat stof gemakkelijk weg gezogen kan worden allemaal top!! En dan het verrassende geluid.... zo veel mindere dan we gewend zijn. Geen handen op de oren, geen televisie op standje 50... ideaal. Jammer is dat de kleine stofzuigermond, het opzetstuk, geen vaste plek heeft op de stofzuiger. Nu een los en ligt dus overal. Inmiddels een week in huis en wat een geweldige stofzuiger! Ik merk dat ik steeds even check of hij het echt wel doet, met het geluid lijkt het soms alsof de stofzuiger weinig zuigkracht heeft maar nog steeds super tevreden
Hoewel de stofzuiger zwaar is, ben ik er tevreden. Ik mis een pakket of gladdenvloeren opzetmond.

Pluspunten

• Geluid is echt zacht
  • Opzetstukje in het handvat
  • Wendbaar

Minpunten

• Zwaar

YdV 22-12-2020

Stil maar prestaties ondermaats

Om wel positief te beginnen: de stofzuiger is netjes verpakt zonder enorme hoeveelheden plastic. Ook is hij eenvoudig in elkaar te zetten en zak zit er al in. Tot slot is het ook zeer zeker een erg stille stofzuiger, ik heb nog een keer gechecked of hij echt wel zoog. Echter, qua prestaties laat hij helaas te wensen over. De vloer moet soms wel drie keer opnieuw gedaan worden voor al het vuil weg is. Verder zit de hele voet onder de (honden)haren, in plaats van dat deze ze opzuigt. Ook is de voet niet handig, want als je onder een tafel of stoel wilt zuigen komt de voorkant van de voet omhoog waardoor je al het vuil mist. Het materiaal van het handvat is van zeer hard plastic en ligt niet lekker in de hand. Kortom: het product voldoet voor mij niet. Zou liever een iets luidruchtigere hebben die beter presteert.

Djenteen 17-12-2020

Stille kracht!

Doet stil zijn werk, maar zonder zuigkracht te verliezen!
Stevige zuigkracht op alle oppervlaktes.
Zuigkracht instelbaar, en de stevige handgreep zorgt dat je goede grip hebt.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Zuigkracht

Minpunten

• Snoerlengte 8,5 m zou nog langer mogen
  • Piept soms bij zuigkop

Sandra Z 13-12-2020
  • Product gekregen

Prima product met goede prestaties

Een aantal weken in bezit nu hoe het begon ,de stofzuiger kwam we hebben hem gezamenlijk geopend en alles uit de doos gehaald en de handleiding even bekeken hoe het in elkaar te zetten dit wees eigenlijk zichzelf . Alles in elkaar snoer afrollen ( heerlijk lang ) in het stopcontact wat er toen gebeurde was heel apart ik deed de stofzuiger aan en dacht is dit wel goed ik hoorde bijna niets toen ging ik stofzuigen en wow wat een zuigkracht terwijl ik gewoon de muziek uit de stereo hoorde komen echt geweldig . Tot nu toe een hele goede ervaring en natuurlijk kom ik van de week weer met een aanvulling op de review en wat foto's , Inmiddels aantal keren gebruikt en vandaag kerstboom gehaald met kluit kwamen in het halletje aan en wat een bende ontstond er , de stofzuiger gepakt en het was zo opgeruimd . Ook de bank stofzuigen gaat ideaal met de borstel die al aan de steel bij het handsvat zit. Ook deze ervaringen waren dus fantastisch tot nu toe prima ervaringen met deze naar het lijkt alleskunner . De trap schoonzuigen gaat zeer eenvoudig aangezien er een zeer lang stroomsnoer aan het apparaat zit . Zowel Hout Laminaat Vloerbedekking Kleden als Vinyl overal een schoon resultaat .
Een product waar je bijna niet fout mee kunt gaan alleen voor sommige wellicht net te zwaar , al; met al een aanwinst

Pluspunten

• geluid
  • multi inzetbaarheid
  • lengte snoer

Minpunten

• gewicht

Rvh1963 12-12-2020
  • Product gekregen

Opmerkelijk goede eigenschappen

Wordt aangeprezen als extreem geruisloos wat de meeste stofzuigers niet zijn maar de Rowenta Silent force is dus wel aanmerkelijk stiller in vergelijking met eerdere stofzuigers. Je kunt de bel nog horen als er iemand voor deur staat en zelfs de muziek als die aanstaat in de kamer(s). Hij is omdat hij er nogal robuust uitziet wel een tikkeltje zwaarder dan de stofzuigers die ik hiervoor heb gehad. Iets wat opvalt is het behoorlijk lange snoer wat je in de meeste gevallen in staat stelt om sowieso de gehele beneden etage via één stroompunt te doen. Minpuntje vond ik dan wel weer het inrollen van het snoer als je klaar bent. Dat ging niet echt soepel maar misschien is dat te wijten aan het feit dat dit nog moet "inlopen" Het ergonomische handvat is een welkome afwisseling tussen al die andere traditionele slangen waarbij ook ook het handige borsteltje wat aan het uiteinde is verwerkt gelijk opvalt en die je naar beneden kan schuiven en gelijk kan aanvangen. In het handvat kan je ook de zuigkracht traploos instellen. Wat handig is zodat je niet iedere keer blijft "kleven" aan matjes en/of kussens etc. Alleen is niet bekend of dit het eeuwige leven zal hebben oogt kwetsbaar maar de tijd zal het leren. Prima zuigkracht en ondanks dat ik nooit een groot voorstander ben geweest van een zwaar en lomp parket/tapijt borstel/opzetstuk, werkt deze uitstekend ook in de kleinere ruimtes en doet hij soepel zijn werk onder bedden en kasten. Kortom een robuuste stofzuiger met een goede prijs kwaliteit verhouding dus zeker een aanrader voor een ieder.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Stil
  • Handvat met schuifborsteltje
  • Robuust stevig

Minpunten

• Zwaarder
  • Mogeljk de traploos regelbare zuigkracht